Skip to main content

Met welke innovaties ga jij aan de slag?

Het aanbod aan digitale innovaties is overweldigend. Van gezondheidsapps tot robots: de keuze is reuze. En door de opkomst van AI neemt het aantal kansen met de dag toe. Maar hoe kies je als organisatie de juiste innovatie die daadwerkelijk impact maakt en ook aansluit bij jullie ambities en strategie? Hoe zorg je dat digitalisering daadwerkelijk bijdraagt aan het slimmer en zorgzamer organiseren van zorg en gezondheid? Een selectietraject helpt om de meest geschikte en impactvolle innovaties te kiezen.

1

Innovatielab

Ons traject start met een Innovatielab, waarin we samen met belanghebbenden diverse potentiële innovaties leren kennen door ze uit te proberen. Zo krijgen mensen een beter beeld bij wat elke innovatie kan bieden.
2

Stoplichtmodel

Na het Innovatielab maken we gebruik van een gestructureerde keuzemethode: het Stoplichtmodel, gebaseerd op Quintuple-Aim. Dit betekent dat we innovaties beoordelen op effectiviteit, de werkgeluk, patiënt/cliëntbeleving, inclusiviteit en doelmatigheid. Zo ontstaat een longlist van innovaties die het beste passen bij de behoeften en doelen van jouw organisatie of samenwerkingsverband.
3

Impact-analyse

Vervolgens organiseren we een workshop waarbij we vanuit verschillende perspectieven een impactanalyse maken per innovatie op de longlist. Hierbij betrekken we onder meer de werkvloer, patiënten/cliënten, bestuur, managers en andere belanghebbenden. Door het samenbrengen van deze verschillende perspectieven ontstaat een gewogen besluit dat op ook draagvlak kan rekenen.
4

Implementatieplan (optioneel)

Indien gewenst kunnen we een implementatieplan opstellen voor de gekozen innovatie(s). Hierbij vertalen we onze kennis van de succesfactoren voor digitalisering naar een helder stappenplan.

De impact

Dit traject levert een weloverwogen en gedragen keuze op voor een of meerdere digitale innovaties. Een keuze die aansluit bij jullie strategische doelen en het resultaat is van een co-creatie tussen de stakeholders die ook nodig zijn voor een succesvolle implementatie.

Kirsten waaijer pluut & partners actieonderzoek

Meer weten?

Kirsten staat voor je klaar
Adviseur & actieonderzoeker

kirsten@pluutpartners.nl
+31 6 53482644
Volg op LinkedIn