Skip to main content

Omdat we in de zorg zo druk zijn met het realiseren van goede zorg, vergeten we weleens hoe belangrijk de mensen zijn die de zorg verlenen. Zo zien we dat de instroom in de zorg voldoende is, maar de uitstroom te hoog. Tegelijkertijd daalt de tevredenheid van zorgverleners die wel in de zorg blijven werken. Het is essentieel dat deze professionals zich gesteund voelen en voldoende kansen krijgen om te leren en te groeien. Zeker met de huidige arbeidskrapte.

Actieonderzoek biedt prachtige kansen voor het realiseren van een zorgzame organisaties. Actieonderzoek geeft (zorg-)professionals zeggenschap en de ruimte om te doen wat nodig is. Hiermee ontstaat een lerende organisatie waarin iedereen, inclusief medewerkers als patiënten/cliënten, zich gehoord en gezien voelt.

Wat wij doen

  • Bevorderen van teamsamenwerking
  • Creëren van een lerende houding en cultuur
  • Doorontwikkeling van zelforganisatie
  • Strategievorming op HR en werkgeluk
  • Uitbouwen van wat goed gaat (Safety II)
  • Ervaringsdeskundigheid benutten
  • Professionals op de werkvloer opleiden in actieonderzoek, zodat zij hun verwondering in actie en impact omzetten

Benieuwd waar we dit al gedaan hebben?
Check hieronder een aantal cases!

Filter op

Actieonderzoek

Teamleren in de praktijk

Samenwerken in (zorg)teams is erg waardevol, maar het kan ook de nodige uitdagingen met zich meebrengen. Vaak blijken er dingen beter te kunnen in de samenwerking. Maar hoe pak je dat aan?
samen leren
Actieonderzoek

Handreiking samen beslissen over digitale zorg

Moeten patiënten een wettelijk keuzerecht krijgen om digitale zorg te ontvangen wanneer zij dit willen, ongeacht wat de zorgverlener vindt?

Benieuwd of we iets voor jou kunnen betekenen?

Fenna helpt je graag verder!
Heb je algemene vragen of ben je op zoek naar ons adres?

Fenna Mossel

Adviseur & Actieonderzoeker

Al onze expertises

Implementatie & opschaling van innovatie
Patiëntparticipatie & burgerbetrokkenheid
Netwerkzorg & domeinoverstijgend samenwerken
Passende zorg bij complexe casuïstiek
De zorgzame organisatie